Ατομικά δικαιώματα FOR SALE: To ρουφιανοfacebook ξανακτυπά!

Το Facebook μπορεί να χρησιμοποιηθεί όντως για «καλούς» σκοπούς (οργάνωση κοινωνικών κινημάτων, ανάπτυξη δεσμών φιλίας μεταξύ ανθρώπων ακόμη και σε διαφορετικά σημεία του πλανήτη και από διαφορετικές φυλές-έστω και με κάπως σχετικά «απρόσωπο» τρόπο, ανταλλαγή ιδεών κοκ). Παρ’ όλα αυτά, δεν μπορεί παρά να επισημανθεί και να καυτηριαστεί η νοοτροπία όσων ελέγχουν το εν λόγω μέσο και οι πραγματικοί στόχοι για τους οποίους το ελέγχουν (πέραν του οικονομικού κέρδους).

https://m4trix87.files.wordpress.com/2010/10/facebook2010.pdf

https://m4trix87.files.wordpress.com/2010/10/facebook2009.pdf

https://m4trix87.files.wordpress.com/2010/10/facebook2008.pdf

https://m4trix87.files.wordpress.com/2010/10/facebook2007.pdf

Επειδή ακριβώς οι μεγαλοκεφαλαιοκράτες που ελέγχουν το Facebook ενδιαφέρονται περισσότερο για το χρήμα παρά για τα ατομικά δικαιώματα, τώρα έχουμε και αυτό.

(αναδημοσίευση από

http://www.pcworld.com/article/2022925/facebooks-1-message-test-opens-inboxes-to-strangers.html

)

———————————————

Facebook’s $1 message test opens inboxes to strangers

facebuck-100018913-large

For a small number of Facebook users, a buck is now all it takes to get a message into someone’s inbox, even if the recipient isn’t a friend.

The experiment seems enabled in part by Facebook’s new policies, which remove the capability to block messages from people you aren’t friends with. Under this policy, the main Inbox is reserved for messages from friends, or for other messages that Facebook’s algorithms deem important. Everything else is routed to an “Other” section.

In the test, users can pay $1 to make sure their messages land in the Inbox, rather than the Other section. Facebook thinks this could be the best way to deliver important messages from non-friends while keeping spam out of the Inbox.

“For example, if you want to send a message to someone you heard speak at an event but are not friends with, or if you want to message someone about a job opportunity, you can use this feature to reach their Inbox,” Facebook wrote in a press release. “For the receiver, this test allows them to hear from people who have an important message to send them.”

Facebook says the test only works between individual users in the U.S., and users will have no more than one message per week routed from their Other folder to the Inbox.

Where’s the benefit to Facebook?

The timing of the experiment is certainly odd, given that Facebook is already dealing with blowback from its own privacy policy changes, as well as Instagram’s new terms of service (which have now been rescinded in response to user backlash).

While this doesn’t sound like it would be a huge revenue source for Facebook, as a way to solve messaging it seems like a kludge. Besides, regular email has worked just fine for the scenarios Facebook describes—no dollar required.

The immediate concern with $1 messages is that it could open the door to spam or other unwanted messages—for instance, harassment from an ex-boyfriend or bullying students—even if that’s not Facebook’s intent. And now that there’s no way to prevent non-friends from sending messages, there’s no way for users to opt out of getting paid messages.

The experiment reminds me of Facebook’s promoted posts, which let users pay $7 to send their status updates to the top of friends’ news feeds. It’s a quick-and-dirty solution, rather than one that users will love.

———————————————-

Το Facebook δίδει πρόσβαση σε οποιονδήποτε στο Inbox των χρηστών χωρίς την άδεια τους για 1 δολάριο!

Ναι, μάλιστα.

Για ένα (1) δολάριο, τώρα οποιοσδήποτε μπορεί να στείλει στο Inbox του χρήστη οποιοσδήποτε μήνυμα, ακόμη κι αν δεν του έχει δώσει ο χρήστης πρόσβαση καθιστώντας τον «φίλο».

Ακόμη κι ένας βιαστής, παιδεραστής η παρενοχλητής (η φασίστας) στο (υποψήφιο) θύμα του…

Στον καπιταλισμό, που όλα πωλούνται κι αγοράζονται, τόσο αξίζουν τα ατομικά σου δικαιώματα , οι ελευθερίες και η προσωπική σου ασφάλεια. Ένα δολάριο.

 

Ετικέτες: , , , , , , , , ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s


Αρέσει σε %d bloggers: