Πως μια πραγματικά ελεύθερη κοινωνία θα συνεπάγεται καθόλου έγκλημα

Έχω ήδη γράψει ένα άρθρο σχετικά με το σημερινό «σοφρωνιστικό» σύστημα,την αναποτελεσματικότητα του,τις συνέπειες του τόσο στους έγκλειστους όσο και στους γύρω τους,την διαφθορά του,και τον πραγματικό λόγο ύπαρξης του.

Η πραγματικότητα για τις φυλακές-άλλως “πως και γιατί καταλήγεις μέσα”…

Εδώ θα αναλύσω γιατί σε μια πραγματικά ελεύθερη κοινωνία των πολιτών,με άμεση δημοκρατία,αλληλοσεβασμό και οικονομική ισότητα,δεν θα υπάρχει έγκλημα.

Είναι παραδεκτή πραγματικότητα ότι τα περισσότερα «εγκλήματα» συνδέονται,άμεσα  η έμμεσα,με την οικονομική πραγματικότητα.

Η οικονομική αδυναμία σε σημείο δυσκολίας εξασφάλισης αξιοπρεπούς διαβίωσης ωθεί πολλούς ανθρώπους που δεν έχουν άλλες επιλογές στο «έγκλημα».Εξαναγκασμός δανεισμού από τις τράπεζες,που οδηγεί πολλές φορές σε μη δυνατότητα αποπληρωμής,και φυλάκιση για χρέη.Οικονομική ανέχεια που οδηγεί σε κλοπές,και «καταφυγή» στην ανάμειξη με τον υπόκοσμο.Εξώθηση στην πορνεία λόγω οικονομικών δυσκολιών.Μετανάστευση,εκ των οποίων μεταναστών όσοι δεν έχουν χαρτιά για τον άλφα η τον βήτα λόγο θεωρούνται «λαθραίοι» και καταλήγουν είτε στην απέλαση,είτε στην φυλακή,η οποία μετανάστευση οφείλεται στην ιμπεριαλιστική καπιταλιστική εκμετάλλευση

Ψεκάστε,σκουπίστε,τελειώσατε(?)

«Παράνομη» εργοδότηση,λόγω του ότι δεν επιτρέπεται η «νόμιμη».Όλα αυτά τα εγκλήματα,με η χωρίς εισαγωγικά,οφείλονται συνήθως στην δυσκολία εξασφάλισης αξιοπρεπούς διαβίωσης,λόγω ανεργίας η/και οικονομικής εκμετάλλευσης τους μη έχοντες από τους έχοντες,απόρροια της κατοχής των μέσων παραγωγής από την μειοψηφία,που έχει ως αποτέλεσμα τον εξαναγκασμό ενός μεγάλου μέρους των υπολοίπων να δουλεύουν ως μισθωτοί σκλάβοι για αυτή τη μειοψηφία,ο οποίος εξαναγκασμός οδηγεί και σε ψυχολογικά προβλήματα που πιθανό να οδηγήσουν και στο έγκλημα,και άλλους,λόγω «έλλειψης ζήτησης»,ειδικά σε περιόδους «κρίσης»,να αναγκάζονται,λόγω μη ύπαρξης επαρκούς κοινωνικής πρόνοιας(αφού αυτό δεν θα εσύμφερε τους έχοντες και κατέχοντες),να καταλήγουν στο «έγκλημα».

Επομένως,ο πρώτος λόγος,που ευθύνεται για «εγκλήματα» όπως κλοπές,διαρρήξεις,χρέη,»λαθρο»μετανάστευση,πορνεία,»παράνομη» εργασία,αλλά και πραγματικά ηθικά κατακριτές εγκλήματα,όπως συμμετοχή στο παρακράτος του υποκόσμου,είναι η οικονομική εξαθλίωση,όπως εξάλλου φαίνεται και από την έρευνα του ΟΝΕΚ που αναδημοσιεύω στο άρθρο μου στο οποίο οδηγεί σύνδεσμος πιο πάνω.

Άρα,σε ένα καθεστώς όπου όλα τα μέσα παραγωγής θα ανήκουν σε όλους,μέσω συνεταιρισμών,και ο καθένας θα έχει την ευκαιρία να συμμετέχει στην παραγωγή και να αμείβεται είτε εξίσου,είτε αναλόγως της προσφοράς του (αλλά ταυτόχρονα να εξασφαλίζεται η αξιοπρεπής διαβίωση των ανήμπορων,πχ αναπήρων με την αλληλεγγύη των υπολοίπων),σε ένα καθεστώς στο οποίο δεν θα υπάρχει ούτε ανεργία,ούτε εξαναγκασμός αποδοχής από την πλειοψηφία των όρων εργοδότησης της πλειοψηφίας,όπου δεν θα υπάρχει ανάγκη ιμπεριαλιστικών πολέμων για ανατροφοδότηση των καπιταλιστών με κέρδη-άρα ούτε ανάγκη μετανάστευσης,χωρίς αυτό να σημαίνει ότι η μετανάστευση είναι κάτι το αρνητικό,δεν θα υπάρχει η ανάγκη καταφυγής στο έγκλημα για εξασφάλιση αξιοπρεπούς διαβίωσης.

Ένας δεύτερος  λόγος που οδηγεί τους ανθρώπους στο έγκλημα είναι η απληστία.Το θέμα είναι τι καλλιεργεί την απληστία.Όπως φαίνεται και από το παρακάτω βιβλίο,το οποίο βασίζεται σε επιστημονικές έρευνες και υποστηρίζεται από το ΜΙΤ,ένα από τα κορυφαία πανεπιστημιακά ιδρύματα του κόσμου,στην «ανθρώπινη φύση» υπάρχει τάση προς την αλληλοβοήθεια και την προσπάθεια για το γενικότερο καλό,και όχι το ατομικό συμφέρον και την απληστία,η οποία καλλιεργείται από τις κοινωνικές καταστάσεις κατά την διάρκεια της ανάπτυξης προσωπικότητας καθώς κάποιος μεγαλώνει.

http://mitpress.mit.edu/catalog/item/default.asp?ttype=2&tid=11864

Tomasello, M. (2009). Why We Cooperate. MIT Press

  Why We Cooperate
Michael Tomasello
With Carol Dweck, Joan Silk, Brian Skyrms and Elizabeth Spelke Table of ContentsDrop something in front of a two-year-old, and she’s likely to pick it up for you. This is not a learned behavior, psychologist Michael Tomasello argues. Through observations of young children in experiments he himself has designed, Tomasello shows that children are naturally—and uniquely—cooperative. Put through similar experiments, for example, apes demonstrate the ability to work together and share, but choose not to.

As children grow, their almost reflexive desire to help—without expectation of reward—becomes shaped by culture. They become more aware of being a member of a group. Groups convey mutual expectations, and thus may either encourage or discourage altruism and collaboration. Either way, cooperation emerges as a distinctly human combination of innate and learned behavior.

In Why We Cooperate, Tomasello’s studies of young children and great apes help identify the underlying psychological processes that very likely supported humans’ earliest forms of complex collaboration and, ultimately, our unique forms of cultural organization, from the evolution of tolerance and trust to the creation of such group-level structures as cultural norms and institutions.

Scholars Carol Dweck, Joan Silk, Brian Skyrms, and Elizabeth Spelke respond to Tomasello’s findings and explore the implications.

A Boston Review Book

About the Author

Michael Tomasello is Codirector of the Max Planck Institute for Evolutionary Anthropology, Leipzig. He is the author of The Cultural Origins of Human Cognition and Constructing a Language: A Usage-Based Theory of Language Acquisition.

Reviews
«… the fascinating approach to the question of what makes us human renders this a singularly worthwhile read.»
Publishers Weekly

Επίσης εδώ

Περί αλληλεγγύης

εδώ πληροφορίες  για τον επιστήμονα που συνέταξε την έρευνα

http://email.eva.mpg.de/~tomas/

και εδώ

http://www.nytimes.com/2009/12/01/science/01human.html

Άρα,σε μια άλλη κοινωνία,η οποία(τόσο η κοινωνικές συνθήκες-ελευθερία και ισότητα όλων-όσο και η παιδεία)θα προωθεί την αλληλεγγύη και όχι τον ατομικισμό,σίγουρα θα κυριαρχεί η αλληλεγγύη σχεδόν εξολοκλήρου.

Να σκεφτούμε ότι αν σήμερα,που προωθείται ο ατομικισμός που είναι ασύμβατος με την ανθρώπινη φύση,αυτός κυριαρχεί σε μεγάλο βαθμό, τότε πόσο θα κυριαρχήσει η αλληλεγγύη,όταν προωθείται αυτή,η οποία είναι και συμβατή με την ανθρώπινη φύση.

Άρα ο εγωισμός δεν θα υπάρχει πλέον σε τόσο μεγάλο βαθμό που να προκαλεί πολλά περιστατικά εγκλήματος.

Όσο αφορά τον τρίτο λόγο,τα ναρκωτικά,αναλύω το θέμα εδώ

Οι χρήστες,οι εμπόροι,και γιατί το κράτος “ενδιαφέρεται για το καλό μας” φυλακίζοντας τα θύματα!

και όπως αναφέρω,δεν υπάρχει λόγος καταστολής της χρήσης ναρκωτικών,αφού δεν βλάπτει ο χρήστης τους υπόλοιπους.»Εγκλήματα» χωρίς θύμα δεν είναι εγκλήματα.

Ένας τέταρτος λόγος που υπάρχει έγκλημα είναι τυχόν ψυχολογικά προβλήματα κάποιων ανθρώπων(πχ παιδεραστές,βιαστές κοκ).Υπάρχουν πολλές μελέτες που αποδεικνύουν ότι η χαμηλή αυτοεκτίμηση και το αίσθημα κατωτερότητας(το οποίο προκαλείται από την αδυναμία «ανταπόκρισης» στις «επιταγές της κοινωνίας)ευθύνονται,σε συνδυασμό με τις «αξίες» οι οποίες υπάρχουν,έστω και υποσυνείδητα σε κάποιους ανθρώπους,για αυτά τα εγκλήματα.Κάποιος οικονομικά/κοινωνικά ανίσχυρος,με πληγωμένο εγωισμό,του οποίου εγωισμού η επίδραση ενισχύεται από την ατομικιστική νοοτροπία που αποκτάμε λόγω κοινωνίας και παιδείας,διακατέχεται από έντονο αίσθημα κατωτερότητας,το οποίο τον οδηγεί σε πράξεις μείωσης του εγωισμού και γενικότερα των συνανθρώπων του,σε μια λανθάνουσα προσπάθεια «εξίσωσης»,η οποία εκφράζεται με επιθέσεις (και)σεξουαλικές κατά των ασθενέστερων με οποιοδήποτε ορισμό μελών της κοινωνίας.Οι «αξίες» οι οποίες ήταν θεσμοθετημένες μέχρι και πρόσφατα,και ακόμη υπάρχουν στις συνειδήσεις πολλών ανθρώπων περί κατωτερότητας των γυναικών,των παιδιών κοκ,θέτουν στην θέση του αδύνατου-στόχου αυτές τις κοινωνικές ομάδες,έτσι έχουμε βιαστές,παιδεραστές κοκ.Άρα,σε μια κοινωνία όπου

1)Δεν θα προωθείται ο ατομικισμός/εγωισμός αλλά η αλληλεγγύη

2)Θα γίνεται πραγματική(και όχι κατ επίφαση και στα λόγια)προώθηση της ισότητας όλων των μελών όλων των κοινωνικών ομάδων,και του αλληλοσεβασμού,και οι παλιές «πατροπαράδοτες» «αξίες» της ανισότητας θα έχουν εξαφανιστεί εξολοκλήρου

3)Δεν θα υπάρχει κοινωνική ανισότητα

οι περιπτώσεις ψυχοπαθών βιαστών,παιδεραστών κοκ θα μειωθούν στο ελάχιστο,και για τους πολύ ελάχιστους που θα υπάρχουν,κατάλληλες μεθόδοι ψυχολογικής θεραπείας,όχι με μεθόδους ψυχοκαταστολής όπως σήμερα αλλά ενίσχυσης των θετικών πλευρών που υπάρχουν στην ανθρώπινη φύση-αλληλεγγύη,αλληλοσεβασμός-θα εγγυόνται την θεραπεία τους.

Άρα,έχω αναλύσει γιατί σε μια καλύτερη κοινωνία δεν θα υπάρχει εγωκεντρισμός,ανάγκη,η ψυχολογικά προβλήματα σε βαθμό που να γίνονται απειλή,και δεν θα υπάρχουν «εγκλήματα» χωρίς θύμα.Αν λάβουμε υπόψη ότι οι τέσσερεις αυτοί λόγοι,σε συνδυασμό με την ανυπακοή σε νόμους που μπαίνουν μόνο και μόνο για να εμποδίζουν την αντίσταση του λαού στο υπάρχον άδικο σύστημα, βρίσκονται πίσω από κάθε εκούσιο «έγκλημα»,τότε ναι,σε μια πραγματικά ελεύθερη κοινωνία ισότητας και αλληλοσεβασμού δεν θα υπάρχει έγκλημα.

Advertisements

Ετικέτες: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s


Αρέσει σε %d bloggers: