Η εκκλη-και-σία αντεπιτίθεται…εν μέσω «οικονομικής κρίσης»-καπιταλιστικής υφαρπαγής,ενώ οι ελλαδίτες πεινούν,χτίζουν θεόρατο ναό εκατομμυρίων!

Η εκκλησία της Κύπρου,ως γνήσιος συνεχιστής του έργου του χριστού(αν ήταν πράγματι θεός η όχι άλλη υπόθεση…),δίδει ξανά

  • Mall of Church:Για να αγοράζετε σε -ειδικές τιμές-τον “άρτον τον επιούσιον”!
  • συνεχίζοντας τα κατορθώματα της

    “Χριστιανικός” “Ιερός” Πόλεμος!

    παράδειγμα ταπεινότητας,με την πρόθεση της να κτίσει στην παλιά Λευκωσία,παρά την αρχιεπισκοπή(ναι,εκεί που ήδη σε κάθε γειτονιά σχεδόν υπάρχει εκκλησία)ακόμη έναν ναό.Γιατί άραγε να καταξοδευτεί,δίδοντας εκατομμύρια για χτίσιμο ενός τεράστιου και πανάκριβου ναού,την στιγμή που οι ανάγκες των πιστών της στην περιοχή καλύπτονται ήδη και με το παραπάνω?

    Και μάλιστα απέναντι από την αρχιεπισκοπή?

    Ενώ ο σύλλογος αρχιτεκτόνων αναφέρει «γίνεται σημαντική ανατροπή του υφιστάμενου πολεοδομικού ιστού της περιοχής»,  και πως ένα τέτοιο κτίριο  «θα λειτουργεί μονίμως αρνητικά σε σχέση με την ανάδειξη των μνημείων του ευρύτερου χώρου, αφού με τη μεγάλη του κλίμακα θα επιβάλλεται στις υπόλοιπες οικοδομές που το περιβάλλουν»?

    ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ…

    ΙΔΟΥ Η ΛΕΞΗ ΚΛΕΙΔΙ

    Όπως ακριβώς το μπαρόκ την περίοδο της Αναγέννησης,που όλως τυχαία προωθήθηκε από την εκκλησία της δύσης την τότε περίοδο,όταν άρχισε να ξυπνά το πνεύμα του Διαφωτισμού με την αμφισβήτηση που αυτό συνεπάγετο…

    http://en.wikipedia.org/wiki/Baroque

    «The popularity and success of the Baroque style was encouraged by the Roman Catholic Church, which had decided at the time of the Council of Trent, in response to the Protestant Reformation, that the arts should communicate religious themes in direct and emotional involvement.[3] The aristocracy also saw the dramatic style of Baroque architecture and art as a means of impressing visitors and expressing triumphant power and control. Baroque palaces are built around an entrance of courts, grand staircases and reception rooms of sequentially increasing opulence.»

    Φαίνεται τα παλιά κόλπα δοκιμάζονται ακόμη.

    Η διεφθαρμένη μέχρι το κόκκαλο εκκλησία της Κύπρου,με αρχηγό έναν αρχιεπίσκοπο που κατάφερε μέσω μεθοδεύσεων να «εκλεγεί» παρόλο που είχε συγκεντρώσει μόλις το 10% των ψήφων στις αρχιεπισκοπικές εκλογές,θέλει,ίσως και λόγω του τελευταία πληγωμένου κύρους της μετά τις αντιδράσεις από την πλειοψηφίσ του λαού,ακόμη και πολλών θρησκευόμενων,σχετικά με την παρέμβαση της στα πολιτικά υπέρ της απόρριψης ενδεχόμενης λύσης στο κυπριακό,να ξανακερδίσει τον κόσμο-μάλλον πιστεύει ότι οι ηλικιωμένοι που ζούνε στην γύρω περιοχή της παλιάς Λευκωσίας αποτελούν εύκολο στόχο,λόγω της τάσης για διάφορους λόγους της εν λόγω δημογραφικής ομάδας προς την πίστη.

    Έτσι,κτίζει έναν ναό-μεγαθήριο,άχρηστο ουσιαστικά όσο αφορά τις ανάγκες(?) των πιστών,μόνο και μόνο για βιτρίνα!

    Και παίρνει τις άδειες από τον δήμο μόνο αφού για άγνωστο(?) λόγο πολλοί δημοτικοί σύμβουλοι που ετάχθησαν αρχικά εναντίον «άλλαξαν γνώμη» κατόπιν προσωπικών επαφών με τον αρχιεπίσκοπο…

    Να δείξει την δύναμη της.

    «Η πόλη μας ανήκει!»

    θέλουν να μας φωνάξουν με αλαζωνεία

    Καταστρέφοντας την καλαισθησία και την ιστορική ατμόσφαιρα της παλιάς πόλης,ενός από τους πιο σημαντικούς τουριστικούς προορισμούς στο νησί,μαζί βέβαια με πιο «μοντέρνους» τύπους…

    Η Φανερωμένη μετατρέπεται σε “Εξάρχεια”?(Ακόμη και να ήταν έτσι)καλύτερα παρά σε Mall!

    με τους οποίους,αν λάβουμε υπόψη το στάτους της ως η μεγαλύτερη-μετά τις τράπεζες

    Πως οι τράπεζες μας καταληστεύουν

    επιχείρηση της Κύπρου,με γη και ξενοδοχεία ανυπολόγιστης αξίας,ΟΛΑ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΑ-εδώ ακόμη και οι υποστηρικτές της ούτω καλούμενης ελεύθερης αγοράς πρέπει να φρίξουν με την αδικία υπερ της από το κράτος-μπορεί και να συνεργάζεται,ούτως ώστε να αποκτήσουν οι ηγέτες της ακόμη περισσότερους (χρυσούς) χιτώνες-όχι για να έχουν να δώσουν σε περισσότερους πλησίον πάντως…

    Μιλάμε για καθαρή προπαγάνδα!

    Αυτό θα περάσει έτσι?

    Θα αφήσουμε την εκκλη-και-σία να κάνει ακόμη ένα βήμα προς τον έλεγχο της κοινωνίας και την απόλυτη συντηρητικοποίηση της-όπου μόνο η αγορά θα είναι «ελεύθερη»?

    Θα αφήσουμε τους σύγχρονους γραμματείς και φαρισαίους να υλοποιήσουν αυτή την πρόκληση(εν μέσω οικονομικής κρίσης,ενώ πολλοί στην Ελλάδα ήδη πεινάνε και πολλοί άλλοι θα πεινάσουν σύντομα  λόγω ΔΝΤ,να κτίζει βιτρίνα εκατομμυρίων τα οποία υποτίθεται ο ίδιος ο χριστός είπε να δίνουμε στους φτωχούς)?

    ΟΧΙ ΣΤΟ ΚΤΙΣΙΜΟ ΤΟΥ ΕΚΤΡΩΜΑΤΟΣ

    ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ,ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΗΣ ΠΑΛΙΑΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ ΚΑΙ ΜΗ,ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ,ΤΟΝ ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΣΜΟ,ΤΟΝ «ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟ» ΜΕΡΚΑΝΤΙΛΙΣΜΟ-ΦΑΡΙΣΑΙΣΜΟ,ΤΟΝ ΣΚΟΤΑΔΙΣΜΟ,ΤΟΥΣ ΕΧΘΡΟΥΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΟΔΟΥ

    Σύντομα θα αποφασιστεί γενική συνέλευση από διάφορες οργανώσεις που αντιτίθενται στο κτίσιμο του ναού.Για επικοινωνία

    cs07sc6@yahoo.com

    Ακολουθεί ανακοίνωση της συντακτικής ομάδας Φάλιες-μίας εκ των οργανώσεων που αντιτίθενται στο κτίσιμο του ναού.

    * Ανέγερση Καθεδρικού Ναού στη Λευκωσία;07/05/2010 in ανακοινώσεις – κείμενα από Φάλιες, δημόσιοι χώροι, κινήματα πόλης 

    Η εκκλησία της κύπρου επιδιώκει την ανέγερση τεράστιου μεγέθους καθεδρικού ναού παρά την αρχιεπισκοπή.   Έχουν αρθρωθεί αντιδράσεις από κάποια κόμματα, το σύλλογο αρχιτεκτόνων κύπρου και πρόσφατα από την «Επιτροπή αγώνα για την μη ανέγερση του Καθεδρικού ναού». 

    Οι αντιδράσεις κινούνται κυρίως σε δύο άξονες: από τη μια επισημαίνουν την ασυμβατότητα της κατασκευής με το ιστορικό κέντρο και από την άλλη προειδοποιούν για τα κυκλοφοριακά προβλήματα που θα δημιουργηθούν στην ήδη βεβαρημένη περιοχή. 

    Συμφωνούμε ανεπιφύλακτα με όσους αντιτίθενται στην ανέγερση του τεράστιου καθεδρικού ναού στην παλιά πόλη. 

    Την ίδια ώρα, θεωρούμε ότι τα επιχειρήματα που έχουν αρθρωθεί μέχρι στιγμής, χτυπώντας ευαίσθητες χορδές μιας μεγάλης γκάμας ατόμων και ομάδων (ιστορικότητα κέντρου, περιβάλλον) είναι μεν έγκυρα και ουσιαστικά, αλλά, συνειδητά ή ασυνείδητα συγκαλύπτουν άλλες παραμέτρους του εγχειρήματος που είναι εξ’ ίσου ή και περισσότερο επικίνδυνες. 

     Η εξουσία της εκκλησίας στην κύπρο παρεμβαίνει σε όλο το φάσμα της ζωής μας: 

    Ασκεί μια αδιαμφισβήτητη κοινωνική εξουσία που απορρέει από την ηγεμονία διενέργειας τελετών που έχουν σχέση με τις προσωπικές και κοινωνικές μεταβάσεις (γέννηση, ονοματοδότηση, συμβίωση, χωρισμός, εγκαίνια, ορκωμοσία κυβερνήσεων) και τις πελατειακές σχέσεις που δημιουργεί η οικονομική της δραστηριότητα.  Φυσικά μεγάλη είναι η επιρροή που ασκεί στις κοινωνικές αντιλήψεις και ως ο κυρίαρχος θρησκευτικός θεσμός. 

    Επίσης, η ορθόδοξη εκκλησία συντηρεί κύκλους διανοουμένων και πολιτευτάδων οι οποίοι παρεμβαίνουν με μεγάλη επιτυχία στα κοινωνικά δρώμενα προωθώντας τις δικές της συντηρητικές και πολλές φορές αντιεπιστημονικές αντιλήψεις σε θέματα όπως η παιδεία, τα ατομικά και συλλογικά δικαιώματα κοινωνικών ομάδων (π.χ. γυναίκες, ομοφυλόφιλοι ).  Παράλληλα,  για τον ίδιο σκοπό, χρηματοδοτεί μια σειρά από ιδρύματα, κέντρα μελετών, μ.μ.ε.( έντυπα και ηλεκτρονικά). 

    Συχνά πυκνά, παρεμβαίνει άμεσα στα πολιτικά δρώμενα είτε με δηλώσεις της ιεραρχίας  είτε με εκδόσεις φυλλαδίων προπαγανδιστικού χαρακτήρα, τα οποία μοιράζει στους ναούς.  Κύριος στόχος είναι να προωθήσει  το δικό της “αποδεκτό εθνικό πλαίσιο”, αλλά και να δικαιώσει την ιστορική της παρουσία.   Η πολιτική της εξουσία συνοδεύεται από τη συνεχή προσπάθεια επιβολής ενός αυταρχικού, ανιστόρητου και α-πολιτικού λόγου που βασίζεται στη δύναμη του αυταπόδεικτου, εφ’ όσον αρθρώνεται από τα χείλη του προκαθήμενού της.  

    Από την οθωμανική περίοδο και έπειτα, η εκκλησία στην κύπρο αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους καπιταλιστικούς θεσμούς με όλα τα επακόλουθα: αδίστακτη εκμετάλλευση φυσικών πόρων και γης για επιχειρηματική κερδοφορία, διασπάθιση του δημόσιου χρήματος μέσω φοροαπαλλαγών, περιβαλλοντικές καταστροφές.  Θυμίζουμε ενδεικτικά το σκάνδαλο με τη μετακίνηση άμμου από το μοναδικό στην Κύπρο χώρο αναπαραγωγής της Καρέτα Καρέτα (παραλία της Τοξεύτρας στον Ακάμα) -ηχηρή προϊστορία της εκκλησίας στο να αγνοεί περιβαλλοντικού τύπου ανησυχίες- και την πρόσφατη συζήτηση για τη φοροδιαφυγή της εκκλησίας.  Η εκκλησία είναι σε θέση να διατηρεί την κοινωνική, ιδεολογική και  πολιτική επιρροή της ακριβώς επειδή είναι ένας γνήσιος καπιταλιστής που γνωρίζει τη σημασία του προσωπικού μάρκετινγκ: η αρχική αρνητική στάση της πολεοδομικής επιτροπής του Δήμου Λευκωσίας έχει μετατραπεί σε θετική μετά από προσωπικές επαφές του αρχιεπισκόπου… 

    Τι επιχειρεί λοιπόν ουσιαστικά η εκκλησία με την προσπάθεια να ανεγείρει στο ιστορικό κέντρο ένα οικοδόμημα-μεγαθήριο και μάλιστα ναό; 

    Ένα τέτοιο οικοδόμημα συνιστά μια χωρική και οπτική ηγεμονία πάνω στο τοπίο της εντός των τειχών πόλης.  Πολύ ορθά ο σύλλογος αρχιτεκτόνων (http://www.architecture.org.cy/nqcontent.cfm?a_id=5512&tt=graphic&lang=l2), επισημαίνει ότι «γίνεται σημαντική ανατροπή του υφιστάμενου πολεοδομικού ιστού της περιοχής»,  και πως ένα τέτοιο κτίριο  «θα λειτουργεί μονίμως αρνητικά σε σχέση με την ανάδειξη των μνημείων του ευρύτερου χώρου, αφού με τη μεγάλη του κλίμακα θα επιβάλλεται στις υπόλοιπες οικοδομές που το περιβάλλουν» (η έμφαση δική μας). 

    Η εκκλησία, ως κραταιός θεσμός που στην κύπρο λειτουργεί παράλληλα και αλληλοϋποστηρίζεται με το κράτος, γνωρίζει πολύ καλά ότι αρχιτεκτονικά εγχειρήματα που δεσπόζουν του αστικού τοπίου ταυτόχρονα το εξουσιάζουν.  Η μνημειακή αρχιτεκτονική μεγάλου μεγέθους λειτουργεί ως καταλύτης ομοιογενοποίησης της κοινωνίας.  Τέτοια οικοδομήματα δεσπόζουν στον τρισδιάστατο αστικό χώρο επειδή επιθυμούν να δεσπόσει και το κωδικοποιημένο τους μήνυμα στο χώρο των ιδεών.  Επιχειρούν έτσι να αμβλύνουν την πολλαπλότητα των ταυτοτήτων και να αποσιωπήσουν τη διάδραση των κοινωνικών δυναμικών.  

     Την ίδια λογική με μεγάλη επιτυχία έχουν χρησιμοποιήσει παγκοσμίως κρατικοί θεσμοί και υπηρεσίες, μοναρχικά, φασιστικά, θεοκρατικά και στρατιωτικά καθεστώτα, καθώς και ισχυροί οργανισμοί που στηρίζουν τον καπιταλισμό (όπως ήταν για παράδειγμα οι δίδυμοι πύργοι). 

    Συμπερασματικά, η επιδίωξη της ανέγερσης του τεράστιου καθεδρικού ναού αποτελεί επίδειξη της αλαζονείας που προκύπτει από τις πολλαπλές μορφές της εξουσίας της εκκλησίας που παρατέθηκαν πιο πάνω και παράλληλα από την προσπάθειά της να εδραιώσει εκ νέου, με νέους τρόπους που αγγίζουν τα δεδομένα της σύγχρονης ζωής, το χαρακτήρα της ως κατεστημένου θεσμού.  Εκλαμβάνουμε  την πρόθεση της εκκλησίας για ανέγερση καθεδρικού να έχει διπλή απόληξη: από τη μια ως απόπειρα η μνημειακή αυτή αρχιτεκτονική να λειτουργήσει ως αγωγός υπενθύμισης των εκκλησιαστικών εξουσιών στην κυπριακή κοινωνία και από την άλλη ως κράχτης των προθέσεων των εκκλησιαστικών για το μέλλον.  

    Το μήνυμά του εγχειρήματος –και του προτεινόμενου κτιρίου- είναι ξεκάθαρο: «Έχουμε ασκήσει σφαιρική εξουσία στο παρελθόν και σκοπεύουμε να συνεχίσουμε να την ασκούμε και στο μέλλον.  Προκειμένου να το θυμάστε θα κατακλύσουμε σε μήκος, πλάτος και ύψος το οπτικό σας πεδίο με ένα έργο τόσο ισχυρό που δίπλα του οποιαδήποτε (οπτική και άλλη) αντίσταση θα φαντάζει τουλάχιστον γραφική». 

    Η αντίσταση κατά του χτισίματος του καθεδρικού ναού θα πρέπει να αποτελέσει την αφετηρία για μια ευρύτερη αμφισβήτηση της εκκλησίας ως ιεραρχικού και αντιδραστικού θεσμού.  Ταυτόχρονα, δίνει και την ευκαιρία για τη συσπείρωση όλων εκείνων που αντιτάσσονται στη δημιουργία μιας αποστειρωμένης πόλης – βιτρίνας, που θα θυμίζει “open mall” και θα εξυπηρετεί το κεφάλαιο και όχι τις ανάγκες των κατοίκων και επισκεπτών της εντός των τειχών πόλης.  

    Φάλιες 

    Ομάδα εντός και εκτός δικτύου/εναλλακτικά μίντια 

    Λευκωσία, 6 Μαΐου 2010

    Ετικέτες: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

    4 Σχόλια to “Η εκκλη-και-σία αντεπιτίθεται…εν μέσω «οικονομικής κρίσης»-καπιταλιστικής υφαρπαγής,ενώ οι ελλαδίτες πεινούν,χτίζουν θεόρατο ναό εκατομμυρίων!”

    1. Τάδε έφη αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος ο Β΄… « M4trix87 Κανείς δεν είναι περισσότερο σκλάβος από όποιον νομίζει ότι είναι ελεύθερος… Says:

      […] […]

    2. Ο αρχιεπίσκοπος ξαναδείχνει τα πραγματικά του πιστεύω… « M4trix87 Κανείς δεν είναι περισσότερο σκλάβος από όποιον νομίζει ότι είναι ελεύ Says:

      […] […]

    3. Ο αρχιεπίσκοπος ξαναδείχνει τα πραγματικά του πιστεύω… « M4trix87 Κανείς δεν είναι περισσότερο σκλάβος από όποιον νομίζει ότι είναι ελεύ Says:

      […] […]

    4. Ενδιαφέρον άρθρο της Cyprus Mail για μια ομάδα ενεργών πολιτών « M4trix87 Κανείς δεν είναι περισσότερο σκλάβος από όποιον νομίζει ότι είναι ελεύθ Says:

      […] […]

    Σχολιάστε

    Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

    Λογότυπο WordPress.com

    Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

    Φωτογραφία Twitter

    Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

    Φωτογραφία Facebook

    Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

    Φωτογραφία Google+

    Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

    Σύνδεση με %s


    Αρέσει σε %d bloggers: